Trenutno čitate: "Zašto je CashFlow Igra bolja od Monopol igre?"

Zašto je CashFlow Igra bolja od Monopol igre?

Verujem da su mnogi od vas čuli za Roberta Kiosakija i njegovu poznatu knjigu „Bogati otac siromašni otac“. Većina vas koji ste čuli ili pročitali knjigu, verujem da ste bili zadivljeni idejama i otkrićima koje je autor podelio sa nama vezano za njegovo odrastanje ali i učenje o novcu od svog „bogatog oca“ kao i „siromašnog oca“. Čitajući knjigu sam razumeo da učenje o novcu možemo povezati sa učenjem bilo koje druge veštine. Uporedićemo vežbanje karatea koje je meni najbliže zbog 30 godina iskustva. Ne možete naučiti karate tako što ćete odslušati nekoliko seminara, pročitati nekoliko knjiga i odgledati nekoliko video snimaka na YouTube. Jednostavno karate se mora učiti u Dojou svakog dana sa učiteljem i da se dobro izrazbijate i oznojite i tako jedno 20 godina. Isto je i sa finansijma dok ne prođete put od 20-30 godina učenja i rada nećete postići nivo finansijske slobode. Kiosaki u svojim knjigama objašnjava da nas tradicionalni školski sistem ne uči kako da postanemo fianansijski slobodni već naprotiv kako da postanemo zaposlenici u nekim kompanijama.

U svakom društvu zaposlenici su uglavnom nezadovoljni jer na mesečnom nivou nikada nemaju dovoljno novca baš kao što nije imao ni „siromašni otac“ iako je bio profesor na univerzitetu. Autor taj začarani krug zaposlenog u toku jednog meseca naziva „trkom pacova. Svi zaposleni maštaju da izađu iz „trke pacova“ i u tome skoro nikako ne uspevaju. Razlog neuspeha Kiosaki vidi u tome što svaki pojedinac od malih nogu nije naučen kako da upravlja novcem i kako novac funkcioniše. U knjigama je Kiosaki objasnio jedan vid drila koji je morao da pređe sa svojim najboljim drugarom od strane „bogatog oca“, koji je sve uradio da dečaci shvate da bogati nikada ne rade za novac već za aktivu i biznis.

Omiljena rečenica „bogatog oca“ bila je „Zašto bih toliko vredno radio na nečemu što nikada neće biti moje“. Kada je kao odrastao čovek Kiosaki postao milioner, uz inspiraciju od igranja monopola i znanja koje je do tada stekao kreirao je novu društvenu igru za edukaciju ljudi i nazvao je CashFlow. Moj lični utisak koji sam stekao igrajući CashFlow je da ovo nije nikava igrica niti zabava, ja bih mogao reći da je ovo remek delo zapravo prava mala finansijska radionica za potpuno razumevanje toka novca. Moguće je igrati sa 6 igrača, gde svaki igrač dobije figuricu u obliku pacova određene boje. Svaki igrač na početku izvlači karticu svog profesionalnog zanimanja koje mu direktno utiče na prihode i rashode u toku igre. Kao i u svakom biznisu i u životu bi čovek trebalo da postavlja ciljeve. U ovoj igri svaki igrač mora označiti polje svog finanisjskog cilja tako što će postaviti svoj sir na polje u brzoj traci. U monopolu se uvek igra sa dve kockice, dok se u CashFlow igri koristi do 3 kockice. Svaki igrač ima svog auditora (osobu koja ga kontroliše) u pisanju svog finansijskog lista. Postoje krugovi bacanja kockice koji simuliraju mesečne cikluse i omogućavaju svakom igraču da pored prihoda dobije još mnoga iznenađenja, kao što su neplanirani troškovi, informacije o promeni situacija na berzi i mogućnosti za veliki i mali biznis.

Tokom igre možete postati i roditelj maksimalno do troje dece, što znatno utiče na finansijsku sliku svakog igrača. U igri je prisutno investiranje u nekretnine i biznise kao i trgovanje na berzi. Bez obzira da li ste bili igrač na potezu, ako se izvuče kartica sa lošim ekonmskim uticajem ona utiče na sve igrače u određenoj meri. Svaki igrač na početku igre dobije svoj mesečni prihod i nije isti za sve jer zavisi od profesije koju obavlja. Kada dostignete nivo finansijske moći da su vam mesečni troškovi manji od pasivnih proihoda koje ste ostvarili kupovanjem na berzi ili investiranjem u biznise onda izlazite iz „trke pacova“ i prelazite u brzu traku. Brza traka je simbolički napravljena kao paralelni svet koji zaposlenici u „trci pacova“ ne mogu videti niti razumeti.

U igri je nemoguće udruživati se protiv nekoga niti vam može značiti informacija koju saznate sa listića drugog igrača. Pobednik igre je igrač koji prvi ispuni svoj san ili ostvari 50,000$ pasivnog prihoda preko količine novca koju je imao od trenutka prelaska u brzu traku. U Monopolu je pobednik onaj koji ima najviše kapitala. U Monopolu ne možete da pozajmljujete novac od banke dok je u CashFlow-u moguće pozajmiti od banke pod kamatnim uslovima baš kao i u realnom životu. U Monopolu svaki igrač već od prvog bacanja može da postane investitor na poljima na koja stane, dok je u CashFlow-u potrebno mnogo više uslova za ispunjenje od samog stajanja na polje. Iako CashFlow možete koristiti za igranje i zabavu, ja bih vam ovu fanastičnu igru preporučio da koristite - igrate kao edukativnu radionicu. Možda je najbolji spoj da učite dok se zabavljate sa prijateljima i porodicom. Ovo je samo moje skromno mišljenje i zapažanje o samoj igri i bez ikakve namere da omalovaži Monopol kao igru i njegove igrače. Obe igre nam mogu pomoći da naučimo nešto novo.

Pogledajte sadržaj pakovanja.

Foto: Bojan Veskovic
Datum objave: 29.01.2020      Tema:       Izvor: Bojan Vesković
Datum objave: 29.01.2020  
Aktuelna tema:    
Izvor: Bojan Vesković
Imate li pitanja vezanih za ovu temu? Pišite mi i rado ću odgovoriti na svako pitanje?
Copyright © 2020 Bojan Vesković - Sva prava zadržana
Copyright © 2020 Bojan Vesković
Foto: Bojan Veskovic
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram